با
وجودی که یاهو و مایکروسافت در عرصه جستوجوی آنلاین برای شکست گوگل متحد
شدهاند اما آنگونه که آمار کام اسکار نشان داده این دو شرکت باید ابتدا
بر وفاداری شدید کاربران به گوگل غلبه کنند.
به گزارش سرویس فنآوری اطلاعات
خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گوگل رهبر بلامنازع در بازار جستوجو و
تبلیغات اینترنت است که طبق برآورد موسسه فارستر، با 15 درصد رشد در سال،
تنها در آمریکا به ارزش بیش از 30 میلیارد دلار در سال 2014 میرسد. تحلیلهای شرکت اینترنتی کام
اسکار که به تازگی انتشار یافته نشان داد: گوگل بالاترین میزان وفاداری را
در میان کاربران اینترنت برخوردار است و مردم عمده جستوجوهای خود را از
طریق پورتال این شرکت کالیفرنیایی انجام میدهند. طبق گزارش کام اسکار، در ماه
ژوئن سال 2009 گوگل 65 درصد از سهم بازار جستوجو را در اختیار داشت در
حالی که مجموع سهم یاهو و مایکروسافت در این بازار 28 درصد بود. گفتنی است در قرارداد 10
سالهای که بین مایکروسافت و یاهو بسته شده، موتور جستوجوی جدید بینگ
مایکروسافت نتایج جستوجوی سایتهای یاهو را فراهم میکند و یاهو خدمات
تبلیغات جستوجوی پولی هر دو شرکت را اداره میکند.