سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

جواهرات سخن . جملات زیبا ، سخنان زیبا ، سخن بزرگان , مطالب خواندنی, جملات آموزنده ، . حکما ,زیباترین سخنان بزرگان سخن و پند کوتاه بزرگان
سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

جواهرات سخن . جملات زیبا ، سخنان زیبا ، سخن بزرگان , مطالب خواندنی, جملات آموزنده ، . حکما ,زیباترین سخنان بزرگان سخن و پند کوتاه بزرگان

گنجاندن منوریل در طرح جامع ترافیک غیرقانونی است

http://i28.tinypic.com/2iw2exy.jpg

اعضای شورای شهر و شهردار تهران تاکید کردند
گنجاندن منوریل در طرح جامع ترافیک غیرقانونی است


گروه اجتماعی؛ بعد از اینکه دولت از جلسه های مشترک با شهرداری برای ساخت منوریل طرفی نبست، شورای عالی ترافیک وزارت کشور مامور شده است منوریل را در طرح جامع حمل و نقل تهران بگنجاند. این موضوع واکنش شهردار تهران را برانگیخت که همچنان سرسختانه با ساخت منوریل به عنوان طرحی غیرکارشناسانه مخالف است چنانچه روز گذشته در باب مخالفت با این کار افزودن دو خط منوریل به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران را غیرقانونی دانست.

طرح جامع ترافیک تهران دو خط ریلی را بدون نام بردن از سیستم خاصی در نظر گرفته است که شورای عالی ترافیک کشور سعی دارد این دو خط را به نام منوریل ثبت کند اما این موضوع بدون نظر شورای شهر تهران امکان پذیر نیست. محمدباقر قالیباف نیز به این موضوع اشاره کرد؛ «از نظر قانونی افزودن دو خط منوریل به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید به تصویب شورای شهر تهران برسد. البته شورای شهر تهران نیز نظر شهرداری تهران را دارد و معتقد است این دو خط منوریل برای شهر تهران لازم نیست.» جلسات دولت و شهرداری که طی چند هفته گذشته برگزار شد، هرگز رضایت شهردار تهران را در پی نداشت چنانچه در آخرین این نشست ها قالیباف جلسه را نیمه کاره گذاشت و به بهانه دیدار با عالی ترین سران نظام این جلسه را ترک کرد. البته روز گذشته قالیباف آینده این جلسات را مورد تردید قرار داد؛ «هنوز به طور رسمی موضوع متوقف شدن این جلسات را نشنیده ام و در حد اطلاعات از اخبار و رسانه ها بوده است و نمی دانم جلسه شنبه برقرار هست یا نه، چرا که هنوز اعلام نشده است.»

ناکامی دولت در این جلسات برای گنجاندن منوریل در گوشه یی از تهران باعث اصرار دولت به تصویب آن در طرح جامع شد اما شهردار تهران موضوع را به این سادگی نمی بیند؛ «مجموعه شهرداری و شورای شهر تهران آنچه خارج از طرح تصویب شده جامع شهر تهران باشد را نمی پذیرند، مگر اینکه استدلال های منطقی در میان باشد یا مشاور، موضوعاتی را طرح کند که به جهت فنی بپذیریم.» شهردار تهران در اثبات کارشناسی بودن صحبت های خود به نکته هایی اشاره کرد؛ «در بررسی هایی که مجموعه شورای شهر و شورای عالی شهرسازی و معماری در مورد طرح جامع حمل و نقل داشته اند، مناطقی از شهر را داریم که در آنها ریل گذاری مترو روی زمین انجام شده است، اما اینکه الزاماً گفته شود ریل قطار هوایی یا منوریل هم باید در این طرح در نظر گرفته شود، درست نیست و در طرح جامع نیز پیش بینی نشده است و اگر بخواهند آن را اضافه کنند، کاری غیرکارشناسی خواهد بود.» قالیباف تلویحاً و از قول شورای شهر تاکید شورای عالی ترافیک بر گنجاندن منوریل در طرح جامع ترافیک تهران را باعث اختلاف این دو نهاد دانست چراکه به قول شهردار تهران «شورای شهر نیز نظر شهرداری را دارد و معتقد است این دو خط منوریل برای شهر تهران لازم نیست» و ابراز امیدواری کرد «با تدبیری که در این دو مجموعه وجود دارد چنین اتفاقی نیفتد.» شهردار تهران البته همچنان آداب رقابت سیاسی را حفظ می کند و در پاسخ به اینکه آیا این رفتار در مورد منوریل که از سوی دولت و شهرداری صورت می گیرد نوعی زورآزمایی نیست، گفت؛ من چنین حسی ندارم.

نایب رئیس شورای شهر تهران هم از اصرار بر ساخت منوریل انتقاد کرد چراکه به عقیده حسن بیادی «وارد کردن منوریل به طرح جامع ترافیک تهران باید به تصویب شورای شهر برسد و در غیر این صورت این کار خلاف است.»

بیادی نظر شورای شهر تهران را در این زمینه با صراحت بیان کرد؛ «هرگونه تغییر در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران از جمله گنجاندن منوریل در طرح جامع نیازمند مصوبه شورای شهر است. طبق قانون منوریل نمی تواند بدون مصوبه شورای شهر در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران گنجانده شود.»

هر چند مسوولان شهرداری و شورای شهر تهران به شدت از اقدام دولت برای گنجاندن منوریل در طرح جامع ترافیک انتقاد کردند اما به نظر می رسد دولت همچنان به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهد داد.


http://radiojavan.tv-soap.com/forum-f7/topic-t137.htm#173

نظرات 1 + ارسال نظر
الناز جمعه 18 بهمن‌ماه سال 1387 ساعت 08:04 ب.ظ

سلام دوست عزیز . وقت به خیر.

از وبلاگ خیلی خوبتون تشکر می کنم.. من هم برای اینکه سهم کوچکی در قدرتمند کردن و زیباتر شدن وبلاگ شما داشته باشم به شما توصیه می کنم سرچ باکس این موتور جستجوگر قدرتمند را که قادر به جستجو به همه زبانها است به سایت خود اضافه کنید. خیلی سرچ باکس هاش خوشکله . راهنمای کامل هم به زبان فارسی داره. نمونه و کد این سرچ باکس را می توانید در سایت اصلی موتور جستجوگر ببینید. در صفحه دریافت کد می توانید بر روی Persian Help کلیک کنید و راهنمای فارسی آنرا ببینید.

http://www.glseek.com/meta_search_box.html صفحه در یافت کد

http://www.glseek.com/fa-searchbox.html صفحه راهنمای فارسی

http://www.glseek.com صفحه اصلی موتور جستجوگر

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد