سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

جواهرات سخن . جملات زیبا ، سخنان زیبا ، سخن بزرگان , مطالب خواندنی, جملات آموزنده ، . حکما ,زیباترین سخنان بزرگان سخن و پند کوتاه بزرگان
سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

جواهرات سخن . جملات زیبا ، سخنان زیبا ، سخن بزرگان , مطالب خواندنی, جملات آموزنده ، . حکما ,زیباترین سخنان بزرگان سخن و پند کوتاه بزرگان

عادل فردوسی پور و برنامه یی که موی دماغ شده


دایناسور منقرض نشده


علی عالی

1- واکنش ادامه دار محمد علی آبادی به برنامه 90 و شخص عادل فردوسی پور نشان می دهد که رئیس سازمان تربیت بدنی همچنان از ماجرایی دلخور است و گویا سمبه اش آنقدر زور نداشته است که بتواند بی گناهی ورزش ایران و مقصر بودن مجری برنامه 90 را اثبات کند. «رئیس» آنقدر موضوع برنامه های عادل فردوسی پور ناراحتش می کند که با حالت خاص می گوید؛ «90 که خوب است اگر 900 نفر هم باشند نمی توانند ما را تخریب کنند.»

2- برنامه 90 آنقدر چاق شده و فردوسی پور به جایگاهی رسیده است که می تواند تا بالاترین مراجع فوتبالی و ورزشی را به چالش بکشد و یقه خیلی از افرادی که به عنوان «خط قرمز» در ورزش محسوب می شوند را بگیرد. این جسارت و اعتماد به نفس مرهون تیزهوشی مجری برنامه یی است که حتی به پیامک هایی که برای دوستانش می فرستد نیز حساس است و سعی می کند گزک به دوستان ژورنالیستش ندهد. عادل در همه این سال ها سعی کرده جنجال ساز باشد اما آن را کش ندهد و به خط تخریب نرسد، موضوعاتی را کلید بزند اما پیگیری اش را بر عهده دیگران بگذارد.

3- 90 همان برنامه یی است که جلال مرادی در ابتدای شروع آن با لحن زشت و زننده یی مقابل هوشنگ نصیرزاده کارشناس برنامه می ایستاد و او را در حد قضاوت و اظهارنظر نمی دانست اما همان جلال مرادی امروز در آرزوی وقتی 30 ثانیه یی است که تهیه کننده زیرک برنامه برایش در نظر بگیرد تا از این تریبون حرف بزند. عادل و 90 آنقدر رشد کرده اند که حال آرزوی خیلی ها حضور در این برنامه است و این «بزرگ» شدن و «چاق» شدن را مرهون تاثیرگذاری، رشد پله یی و شناخت فضایی هستند که در آن فعالیت می کنند.

4- دایناسورها خیلی بزرگ بودند. دایناسورها قوی هیکل، ترسناک و حاکم مطلق بودند. آنها در همین زمین زندگی کردند و عمر گذراندند اما از آن همه بزرگی و جلال و جبروت فقط فسیل مانده و نسل شان منقرض شده است. خیلی ها سعی داشتند «دایناسور» باشند و آن را مرادف تاثیرگذاری و بزرگی می دانستند اما خیلی زود از صفحه روزگار منقرض شدند و بالاجبار گوشه انزوا را برگزیدند اما عادل از نسل دایناسورهایی شده که هنوز منقرض نشده اند و با همان جلال و همان بزرگی و همان تاثیرگذاری در عرصه حضور دارد. امروز کسی نیست که فردوسی پور را نشناسد چون او رسم «درست» زندگی کردن و نفس کشیدن را در عمل نشان داد؛ مردی از نسل دایناسورهای منقرض نشده که هنوز ترسناک هستند.

5- مشخص نیست آینده شکاف سازمان ورزش و سازمان صدا و سیما چه خواهد شد؟ اختلافی که منجر شد هیچ نماینده یی از سازمان در جلسه مشترک فدراسیون و صدا و سیما حضور نداشته باشد. لطفاً کسی منافع ملی را برای ما معنا کند.

گنجاندن منوریل در طرح جامع ترافیک غیرقانونی است

http://i28.tinypic.com/2iw2exy.jpg

اعضای شورای شهر و شهردار تهران تاکید کردند
گنجاندن منوریل در طرح جامع ترافیک غیرقانونی است


گروه اجتماعی؛ بعد از اینکه دولت از جلسه های مشترک با شهرداری برای ساخت منوریل طرفی نبست، شورای عالی ترافیک وزارت کشور مامور شده است منوریل را در طرح جامع حمل و نقل تهران بگنجاند. این موضوع واکنش شهردار تهران را برانگیخت که همچنان سرسختانه با ساخت منوریل به عنوان طرحی غیرکارشناسانه مخالف است چنانچه روز گذشته در باب مخالفت با این کار افزودن دو خط منوریل به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران را غیرقانونی دانست.

طرح جامع ترافیک تهران دو خط ریلی را بدون نام بردن از سیستم خاصی در نظر گرفته است که شورای عالی ترافیک کشور سعی دارد این دو خط را به نام منوریل ثبت کند اما این موضوع بدون نظر شورای شهر تهران امکان پذیر نیست. محمدباقر قالیباف نیز به این موضوع اشاره کرد؛ «از نظر قانونی افزودن دو خط منوریل به طرح جامع حمل و نقل و ترافیک باید به تصویب شورای شهر تهران برسد. البته شورای شهر تهران نیز نظر شهرداری تهران را دارد و معتقد است این دو خط منوریل برای شهر تهران لازم نیست.» جلسات دولت و شهرداری که طی چند هفته گذشته برگزار شد، هرگز رضایت شهردار تهران را در پی نداشت چنانچه در آخرین این نشست ها قالیباف جلسه را نیمه کاره گذاشت و به بهانه دیدار با عالی ترین سران نظام این جلسه را ترک کرد. البته روز گذشته قالیباف آینده این جلسات را مورد تردید قرار داد؛ «هنوز به طور رسمی موضوع متوقف شدن این جلسات را نشنیده ام و در حد اطلاعات از اخبار و رسانه ها بوده است و نمی دانم جلسه شنبه برقرار هست یا نه، چرا که هنوز اعلام نشده است.»

ناکامی دولت در این جلسات برای گنجاندن منوریل در گوشه یی از تهران باعث اصرار دولت به تصویب آن در طرح جامع شد اما شهردار تهران موضوع را به این سادگی نمی بیند؛ «مجموعه شهرداری و شورای شهر تهران آنچه خارج از طرح تصویب شده جامع شهر تهران باشد را نمی پذیرند، مگر اینکه استدلال های منطقی در میان باشد یا مشاور، موضوعاتی را طرح کند که به جهت فنی بپذیریم.» شهردار تهران در اثبات کارشناسی بودن صحبت های خود به نکته هایی اشاره کرد؛ «در بررسی هایی که مجموعه شورای شهر و شورای عالی شهرسازی و معماری در مورد طرح جامع حمل و نقل داشته اند، مناطقی از شهر را داریم که در آنها ریل گذاری مترو روی زمین انجام شده است، اما اینکه الزاماً گفته شود ریل قطار هوایی یا منوریل هم باید در این طرح در نظر گرفته شود، درست نیست و در طرح جامع نیز پیش بینی نشده است و اگر بخواهند آن را اضافه کنند، کاری غیرکارشناسی خواهد بود.» قالیباف تلویحاً و از قول شورای شهر تاکید شورای عالی ترافیک بر گنجاندن منوریل در طرح جامع ترافیک تهران را باعث اختلاف این دو نهاد دانست چراکه به قول شهردار تهران «شورای شهر نیز نظر شهرداری را دارد و معتقد است این دو خط منوریل برای شهر تهران لازم نیست» و ابراز امیدواری کرد «با تدبیری که در این دو مجموعه وجود دارد چنین اتفاقی نیفتد.» شهردار تهران البته همچنان آداب رقابت سیاسی را حفظ می کند و در پاسخ به اینکه آیا این رفتار در مورد منوریل که از سوی دولت و شهرداری صورت می گیرد نوعی زورآزمایی نیست، گفت؛ من چنین حسی ندارم.

نایب رئیس شورای شهر تهران هم از اصرار بر ساخت منوریل انتقاد کرد چراکه به عقیده حسن بیادی «وارد کردن منوریل به طرح جامع ترافیک تهران باید به تصویب شورای شهر برسد و در غیر این صورت این کار خلاف است.»

بیادی نظر شورای شهر تهران را در این زمینه با صراحت بیان کرد؛ «هرگونه تغییر در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران از جمله گنجاندن منوریل در طرح جامع نیازمند مصوبه شورای شهر است. طبق قانون منوریل نمی تواند بدون مصوبه شورای شهر در طرح جامع حمل و نقل و ترافیک تهران گنجانده شود.»

هر چند مسوولان شهرداری و شورای شهر تهران به شدت از اقدام دولت برای گنجاندن منوریل در طرح جامع ترافیک انتقاد کردند اما به نظر می رسد دولت همچنان به تلاش خود در این زمینه ادامه خواهد داد.


http://radiojavan.tv-soap.com/forum-f7/topic-t137.htm#173