سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

جواهرات سخن . جملات زیبا ، سخنان زیبا ، سخن بزرگان , مطالب خواندنی, جملات آموزنده ، . حکما ,زیباترین سخنان بزرگان سخن و پند کوتاه بزرگان
سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

سخنان بزرگان ، جواهرات با ارزش درون سخنرانی ها است. حکیم ارد بزرگ

جواهرات سخن . جملات زیبا ، سخنان زیبا ، سخن بزرگان , مطالب خواندنی, جملات آموزنده ، . حکما ,زیباترین سخنان بزرگان سخن و پند کوتاه بزرگان

رواج شیطان پرستی در ایران

هشدار!‌ همه مراقب باشند
رواج شیطان پرستی در ایران

یک گروه تحقیقاتی نسبت به گسترش شیطان‌پرستی در جامعه هشدار داد و خبر داد که اکنون بیش از 70 فرقه شیطان‌پرستی در کشور فعال هستند.

به گزارش برنا، موقعیت جغرافیایی فعالیت این جریان مخرب و ویرانگر اخلاقی برخی ازشهرهای نقاط مرکزی و جنوب غربی ایران است و خشونت، خونخواری و آدم زدایی از ویژگی های آن به شمار می رود به گونه ای  که برخی از جوانان هوادار این جریان‌ها با آسیب رساندن به خود و دیگران درصدد ارتقای جایگاه خویش در گروه هستند.

بنا بر این گزارش، رفتار خشونت آمیز اعضای گروهای شیطان پرست با حیوانات و برخی از اطرافیان نیز بسیار تاسف‌بار و قابل تامل است.

یک کارشناس ارشد فرهنگی با اشاره به پوشش ها و مدل‌های جدید مد برخی از دختران و پسران از گسترش فعالیت گروه های شیطان پرستی ابراز نگرانی کرد و گفت: این جریان ضد فرهنگی از دهه 70 وارد کشور شد و در سایه غفلت مسئولان به سرعت در قالب شبکه های زیرزمینی در برخی از شهرستان ها و مراکز استان و همچنین  تهران بزرگ ریشه دوانید.

به نوشته برنا، در تحقیقات مستندی که به تازگی در اختیار مسئولان ارشد کشور قرار گرفته است، لباس های گشاد، لباس های رنگی جلف، انگشتر‌های خاص تیغ دار، دستبندهای متنوع و عجیب، گردنبندهای اسکلتی با موهای بلند یا سر طاس به عنوان نشانه‌های ویژه گروه‌های همسو با شیطان پرستی بیان شده است.

در این گزارش تاکید شده است که علاوه بر ماهواره ها و سایت‌های اینترنتی، انتشار کتب متعدد برای ترویج این جریان در داخل کشور عامل رواج این فرقه ها شده است.

برنا خاطرنشان ساخت: جریان شیطان پرستی در غرب با ابزار موسیقی اعلام موجودیت کرد و روابط نامشروع، موسیقی متال، رفتارهای ساحرانه و اعمال و مناسک خاص ماورایی و جادوگری از ویژگی های این جریان است.
 
یک عضو گروه تحقیقی که علاوه بر گزارش، فیلم مستندی از فعالیتها و رفتارهای شیطان پرستان در ایران تهیه کرده است،‌ در گفت وگو با برنا،  حتی از نفوذ علائم گروههای شیطان پرستی در رسانه های گروهی کشور سخن گفت و از این وضعیت، ابراز تاسف کرد.

 وی که نامش فاش نشده است، گفت: متاسفانه برخی از آهنگ های آگهی بازرگانی، و  تیتراژ برخی فیلمها و سریال ها، در کنار صحنه آرایی برخی برنامه ها، برگرفته از آئین‌ها و ملودی‌های گروههای شیطان پرستی است.

 

شیطان‌پرستی ؛ دامی برای جوانان


با این که مدتی است گروه‌های تحقیقاتی در حوزه و دانشگاه نسبت به ورود و فعالیت جنبش‌های فکری مخرب مانند شیطان‌پرستی به ایران هشدار داده‌اند، اما هنوز برای مقابله با این گروه‌های فکری، نظام اطلاع‌رسانی منسجمی وجود ندارد و آثار و نمادهای آنان براحتی در حال افزایش است و تاسف‌انگیزتر این که بسیاری از جوانان ناآگاهانه و ناخواسته به تبعیت از مرام فکری شیطان‌پرستان می‌پردازند.
ستاره صبح یا پنتاگرام، صلیب وارونه ، صلیب شکسته یا چرخ خورشید، سربز، عدد 666 ، خفاش، ماسک حیوانات درنده، برهنه‌پوشی و ... از جمله نمادهایی هستند که این روزها با رنگ‌ها و شکل‌های جذابی به عنوان نگین انگشتر، گردنبند، دستبند، پیراهن، شلوار، کفش، ساعت و ... مشتریان جوان را به سوی خود جذب می‌کنند.

شاید حتی تولیدکننده ایرانی این وسایل و پوشاک هم نداند که معنی و مفهوم این نمادها چیست و به دلیل تاکید بیش از حد بر زیبایی ظاهر محصولات و البته تقلید از نمادهای غربی، استفاده از آنها در بازار تزئینات و پوشاک ایران در حال افزایش است و متاسفانه هنوز اطلاع‌رسانی دقیقی نسبت به این نمادها در جامعه وجود ندارد.

شیطان‌پرستی یعنی پرستش شیطان!

شیطان‌پرستی یاsqtanism تنها به معنی ساده پرستش و عبادت شیطان نیست، بلکه خود فلسفه‌ای فکری محسوب می‌شود که تاریخ خاص خود را دارد. به اعتقاد کارشناسان، شیطان‌‌پرستی نخستین بار در انگلستان به وجود آمد و این هم به دلیل وفور جادوگران در این کشور بوده است. امروز شیطان‌پرستان معتقدند که شیطان در طبیعت هر انسانی وجود دارد که باید با لذت‌های جسمی و جنسی آن را به کمال رساند.

اسماعیل شفیعی سروستانی، محقق می‌گوید: بشر امروز 400 سال است که به شیطان‌پرستی روی آورده و علت آن هم خستگی از ازدحام تکنولوژی، غیبت آموزه‌های دینی، تجربه پایان‌تاریخ غرب و به صدا درآمدن زنگ دین و معنویت است.

آنتون لاوی آمریکایی یکی از افرادی است که در سال 1966 این شاخه فکری را شکلی فلسفی داد و با تاسیس کلیسای شیطان، او را فرمانروای کل زمین خواند، البته پیروان زیادی هم جذب کرد؛ اما چرا این گروه فکری توانست فعالیت خود را گسترش دهد، پرسشی است که کارشناسان دینی پاسخ‌های متفاوتی داده‌اند.

حمیدرضا مظاهری‌سیف، رئیس مرکز مطالعات و پژوهش‌های اسلامی دانشگاه شریف در این باره می‌گوید: شیطان‌گرایی در وجود تمام انسان‌ها ریشه دارد، ممکن است ما از شنیدن موضوع ارتکاب یک گناه احساس نفرت کنیم، اما گاهی رغبتی در قلبمان ایجاد می‌شود، این نشانه فعالیت شیطان درون است، یکی دیگر از علل گرایش، استفاده از نمادهای آنهاست. این نمادها براحتی جایگاه خود را در فرهنگ عمومی پیدا می‌کنند و به صورت جذابی در جامعه گسترش می‌یابند. علت دیگر، معرفی شیطان به عنوان مظهر قدرت و نسبت دادن کامیابی‌ها و موفقیت‌ها به اوست و البته علت مهم دیگر میل به انتقاد و اعتراض در جوانان است.

شیطان‌پرستی در ایران

شاید جدی‌ترین موضعگیری مسئولان کشور را بتوان به صحبت‌های جانشین قبلی فرمانده نیروی انتظامی نسبت داد که چند ماه پیش، از ورود 50 فرقه شیطان‌پرستی به ایران خبر داد که تاکنون به ترجمه، چاپ و توزیع بیش از 200 عنوان کتاب اقدام کرده‌اند.

سرتیپ حسین ذوالفقاری، اصول مشترک این گروه‌های فکری را انحراف از ادیان حنیف، وعده‌های کاذب و سوءاستفاده جنسی دانست و گفت: این گروه‌ها دارای کتاب‌هایی به زبان لاتین هستند و با تجمع در بوستان‌ها و تفرجگاه‌ها با مردم درباره مسائل جاری و فکری به بحث و گفتگو می‌پردازند. وی از رسانه‌ها و خانواده‌ها می‌خواهد تا نسبت به شبهات فکری این گروه‌ها حساس باشند.

شیوه فعالیت شیطان‌پرستان در ایران

بتازگی علاوه بر دبیرکل اتحادیه تشکل‌های سیاسی دانشگاه آزاد که از ترویج فرقه‌های فکری الحادی در دانشگاه‌ها خبر داده بود، معاون فرهنگی نهاد نمایندگی ولی‌فقیه در دانشگاه‌ها نیز یکی از نگرانی‌های موجود در مراکز آموزش عالی را اجرای برنامه‌های شیطان‌پرستی دانست، در حالی که نسبت به این گروه‌های فکری شناخت کافی وجود ندارد.

در سال‌های اخیر گروه‌های شیطان‌پرستی با راه‌اندازی سایت‌های اینترنتی و وبلاگ‌های متعدد به ترویج اندیشه‌ها و سمبل‌های فکری خود برآمده‌اند. یکی از شرایط عضویت، مصرف مواد تخدیری از جمله کوکائین، حشیش و قرص ‌های اکس است. مروری بر اصول فکری این گروه‌ها نشان می‌دهد که این اصول، دقیقا انسانیت انسان را هدف قرار داده است.

حمیدرضا مظاهری سیف دراین‌باره توضیح می‌دهد: در این اعتقادات حرف‌های درست و نادرست بهم آمیخته شده و‌ایدئولوژی شیطانی به سبب این‌که حرف‌های درستی هم دارد، امکان تداوم و تحقق در آینده را خواهد داشت و در کنار آن نگرش‌های باطل، خشونت، هوس و اعمال غیرانسانی را عملی می‌کند.

به گفته وی شیطان‌پرستان معمولا بر دست و دلبازی به جای خساست،  انتقام و خونخواهی، مسوولیت در برابر مسوول، لذت فیزیکی و روانی و... تاکید می‌کنند.

همان‌طور که مشاهده می‌شود، گاه شیطان‌پرستان اصول فکری صحیحی را چنان بیان می‌کنند که باعث جذب مخاطبان می‌شود، در حالی که هدف چیز دیگری است.

سرتیپ احمد محمدی‌فر، جانشین پلیس آگاهی کشور هم رشد شیطان‌پرستی را در ایران بیشتر در میان افرادی می‌داند که ارزش‌های اخلاقی و دینی ضعیفی دارند.

در مجموع شیطان پرستان در تمام نقاط دنیا به لذات جنسی، خشونت، آزار و شکنجه دیگری به فجیع‌ترین حالت و... می‌پردازند و انجام این اعمال منجر به ارتقا و کمال معنوی آنان خواهد شد.

اما مسوول مقابله کیست؟

مظاهری‌سیف، پژوهشگر علوم دینی معتقد است که روشن‌ترین راه، دادن بینش است، وقتی یک دانشجو بداند  قرار است از نیروی او چه سوءاستفاده‌هایی شود و مروجان شیطان‌پرستی می‌خواهند تا مردم را مثل گوسفند به خدمت بگیرند و با برنامه‌ریزی قصد دارند توان فکری و بدنی او را بازیچه قرار دهند، به هیچ عنوان تحمل نخواهد کرد.

وی در پاسخ به این پرسش که چرا اطلاع‌رسانی در این خصوص در کشور ما ناچیز است، می‌گوید: چه کسی اطلاع‌رسانی کند؛ در حالی که کسانی که این مسوولیت را به عهده دارند، چیزی از آن نمی‌دانند. آسیب‌ بزرگ «خودکارشناس‌پنداری» مسوولان فرهنگی باعث شده است که نه کارشناسان بخوبی رشد کنند و نه مسوولان، عملکرد موثری ارائه دهند.

به گفته این پژوهشگر دینی، چند ماه پیش در شورای فرهنگ عمومی، بحث شیطان‌پرستی به دلیل نبود شناخت نسبت به آن و در نظر گرفتنش در حد یک انحراف اجتماعی، از شمار معنویت‌های نوظهور خارج شد؛ در حالی که اگر برنامه‌های ابرفرهنگ استکباری موفق شود، در آینده نه‌چندان دور، شیطان‌پرستی مذهب بسیاری از مردم خواهد شد.

به هر حال در جامعه ما هنوز شناخت‌ درستی نسبت به شاخه‌های فکری نوظهور و الحادی مانند شیطان‌پرستی وجود ندارد؛ در حالی که این گروه‌ها به کشور ما وارد شده و به عضوگیری هم پرداخته‌اند.

مظاهری سیف معتقد است؛ ابتدا باید یک نقش ستادی تعریف شود تا برنامه‌های هماهنگی را برای تمام سازمان ‌های فرهنگی ارائه کند. این نقش می‌تواند به عهده سازمان ملی جوانان یا شورای فرهنگ عمومی وزارت ارشاد باشد سپس رسانه‌ها بویژه رسانه ملی باید با کارهای کارشناسی وارد شوند که البته در این مورد صرف بودجه‌های پژوهشی و هماهنگی با سایر دستگاه‌ها اهمیت دارد.

مساله دیگر، سازمان‌های انتظامی و امنیتی است که باید کارشناسان را از اطلاعات موجود آگاه کنند. به بیان دیگر این شکاف بین دستگاه‌های دولتی و کارشناسان باید پر شود بنابراین شیطان‌پرستان چه بخواهیم چه نخواهیم با مسموم‌ترین شعارها و ادبیات فکری وارد کشورمان شده‌اند. هرچند آمار این گروه‌ها در ایران نسبت به دیگر کشورها بسیار پایین است، اما به گفته حجت‌الله ایوبی، معاون اجتماعی وزیر کشور، در حوز‌ه‌های فکری انجام کارهای ایجابی ضروری‌تر از برخوردهای سلبی است.